Pages

Sunday, June 8, 2008

Ceramah Dari Pasukan Polis DiRaja Brunei



07hb Jun 2008 ( Sabtu ) - Ceramah bermula sebaik saja selesai menyempurnakan solat fardhu zuhur berjema'ah. Ceramah telah disampaikan oleh ASP Shari bin Hj Ahmad, Pegawai Perhubungan Awam, Pasukan Polis DiRaja Brunei.




Di dalam ceramah tersebut celiau telha menyentuh mengenai jenayah yang berlaku di negara Burnei Darussalam dan terus mengingatkan kepada murid agar berhati-hati semasa keluar rumah, penceramah juga menyatakan bahawa beliau sering kali membuat lapuran menerusi Nasional FM menyentuh mengenai kes-kes jenayah yang berlaku.

Penceramah berusaha menarik minat murid-murid dengan mempaparkan gambar-gambar yang berkaitan mengenai jenayah yang pernak berlaku di Negara Brunei Darussalam sebagai satu peringatankepada mereka agar tidak terlibat dalam melakukan jenayah. Bagi memastikan kesahihan paparan tersebut beliau juga telah melihatkan laporan kes-kes jenayah di negara ini termasuklah penderaan terhadap anak, penderaan terhadap isteri, mencuri, menceroboh, merosakkan harta benda kerajaan dan juga sempat memberi peualng kepada murid untuk membacakan isi kandungan persembahan beliau. Ceramah berakhir jam 5.00 petang dengan penyampaian cenderahati kenangan.

No comments: